Dobranie kanału komunikacji zgodnie z preferencjami grupy docelowej kampanii, to jedno z najważniejszych...
Jak w kampanii reklamowej efektywnie zintegrować światy online i offline?
Przeczytaj
Póki co w Polsce marketingowe wykorzystanie Tumblra znajduje się na minimalnym lub wręcz żadnym poziomie. Nie oznacza to jednak, że jest to odzwierciedlenie globalnego trendu. Dane mówią same za siebie. W sumie około 185 milionów założonych blogów, na których każdego dnia pojawia się blisko 80 milionów wpisów (nie wnikam w ich jakość i wartość). W pojedynku o atencję użytkowników w ramach tzw. second screen (choć sam uważam, że urządzenia mobilne od dłuższego czasu są tak naprawdę „first screen”, a telewizor stanowi ich uzupełnienie) prowadzi właśnie Tumblr i Twitter (nie Facebook!). Co więcej, komentarze i konwersacje na temat większego wydarzenia (za przykład weźmy np. finał Ligi Mistrzów, popularny serial lub galę rozdania Oskarów) żyją wielokrotnie dłużej w obrębie Tumblra niż na Twitterze.
Postanowiłem poszukać ciekawych zastosowań Tumblra w szeroko pojętych działaniach promocyjnych na świecie i zebrać je w jednym miejscu. Najważniejsze z nich wraz z danymi liczbowymi i wnioskami znajdziecie poniżej w prezentacji. Udało mi się wyszukać przykłady z wielu branż, co pokazuje, że jeśli chcemy „mówić” do młodszych użytkowników (18-29) ich językiem – Tumblr może stanowić ku temu odpowiednią przestrzeń. Wszystko to na wypadek, gdybyście chcieli wykazać się inicjatywą względem swojego klienta lub być pionierem wyróżniającej się komunikacji marketingowej w obrębie tej platformy społecznościowej :)
Zdjęcie na głównej: wifflegif.com