Przygotowując się do jednego z wystąpień szukałem kampanii z dziedziny marketingu miejsc, dotyczących promocji krajów. Na całe szczęście natrafiłem na 3 odcinek serii Holland. The Original Cool. Przypomniał mi on, gdyż wcześniej miałem już styczność z tą realizacją, że jest to jedna z najlepszych kampanii, tworzących kanon działań promocyjnych tego rodzaju. Poniżej zamieszczam wszystkie trzy dotąd wyemitowane filmy. Jak nigdy jestem pewien, że obejrzycie każdy z nich w całości.
Stworzona wspólnie przez Holenderską Organizację Turystyczną, wydział marketingu miasta Amsterdam, lotnisko Amsterdam Schiphol i linię lotniczą KLM akcja promocyjna to świetny przykład tego, jak poprzez długą opowieść, ubraną w atrakcyjną formę, przekazywać historię oraz teraźniejsze zalety miejsca. Wszystko w konkretnym celu: uwieść widza i przyciągnąć do siebie. Na weekend lub na dłużej. Kampania Holandii jest wyjątkowo udana. Lekka, zabawna, przystępna, atrakcyjna wizualnie, zgrabnie opracowana i dopracowana. Cieszy oko i powoduje, że naprawdę chce się ją oglądać. Co więcej, spełnia swoją nadrzędną rolę – nienachalnie przybliża najważniejsze informacje o kraju i zachęca do odwiedzin. Skąd to wiem? Bo mnie pewno zachęciła. Przeglądając sieć , szybko okazało się jednak, że takich osób jest więcej.
Tu oczywiście tylko wycinek pozytywnych komentarzy, które przemycają chęci odwiedzin Holandii, wywołane i wsparte kampanią oraz filmami. Otóż to, przejdźmy do filmów. Umieszczam je w chronologicznej kolejności rozpoczynając od pilota, zapowiadającego całą serię. *Poniżej kontynuacja tekstu*
Jak myślicie, dlaczego ogląda się to tak dobrze? Co stanowi o sile przekazu, zawartego w spotach? Powodów jest wiele. Oto te najbardziej znaczące:
Szukacie klucza do zawłaszczenia uwagi widzów w internecie na dłużej, a może inspiracji, przedstawiającej składniki ciekawej, długofalowej promocji miejsca? Znajdziecie je w tej kampanii. Zatem, jeśli ktoś spyta Was o przykład nowoczesnej kampanii wizerunkowej miejsca, pozycjonującej je w świadomości ludzi na dłużej, możecie odpowiedzieć: Holandia. Oni zrobili to naprawdę cool!
Polecam również oficjalną stronę kampanii na Tumblr (link poniżej), którą umieściłem również w moim zestawieniu Najlepszych przykładów wykorzystania tego medium w komunikacji marketingowej.
Zdjęcia: http://hollandcool.tumblr.com/