Newsletter

Zostaw adres e-mail, aby śledzić najważniejsze trendy.

Branding15 września 2014

„Cool” – co tak naprawdę oznacza to słowo?

Social trend

Przygotowując się do jednego z wystąpień szukałem kampanii z dziedziny marketingu miejsc, dotyczących promocji krajów. Na całe szczęście natrafiłem na 3 odcinek serii Holland. The Original Cool. Przypomniał mi on, gdyż wcześniej miałem już styczność z tą realizacją, że jest to jedna z najlepszych kampanii, tworzących kanon działań promocyjnych tego rodzaju. Poniżej zamieszczam wszystkie trzy dotąd wyemitowane filmy. Jak nigdy jestem pewien, że obejrzycie każdy z nich w całości.

Stworzona wspólnie przez Holenderską Organizację Turystyczną, wydział marketingu miasta Amsterdam, lotnisko Amsterdam Schiphol i linię lotniczą KLM akcja promocyjna to świetny przykład tego, jak poprzez długą opowieść, ubraną w atrakcyjną formę, przekazywać historię oraz teraźniejsze zalety miejsca. Wszystko w konkretnym celu: uwieść widza i przyciągnąć do siebie. Na weekend lub na dłużej. Kampania Holandii jest wyjątkowo udana. Lekka, zabawna, przystępna, atrakcyjna wizualnie, zgrabnie opracowana i dopracowana. Cieszy oko i powoduje, że naprawdę chce się ją oglądać. Co więcej, spełnia swoją nadrzędną rolę – nienachalnie przybliża najważniejsze informacje o kraju i zachęca do odwiedzin. Skąd to wiem? Bo mnie pewno zachęciła. Przeglądając sieć , szybko okazało się jednak, że takich osób jest więcej.

Zrzut ekranu 2014-09-12 o 10.25.23

Tu oczywiście tylko wycinek pozytywnych komentarzy, które przemycają chęci odwiedzin Holandii, wywołane i wsparte kampanią oraz filmami. Otóż to, przejdźmy do filmów. Umieszczam je w chronologicznej kolejności rozpoczynając od pilota, zapowiadającego całą serię. *Poniżej kontynuacja tekstu*




Jak myślicie, dlaczego ogląda się to tak dobrze? Co stanowi o sile przekazu, zawartego w spotach? Powodów jest wiele. Oto te najbardziej znaczące:

  • Mimo tego, że Holandia jako kraj ma wiele ciekawych wyróżników, twórcy skupili się tylko na jednym kluczowym – „Holandia jest po prostu cool” i wokół niego konsekwentnie zbudowali całą narrację
  • Atencję widzów utrzymano poprzez dynamiczną akcję, piękne zdjęcia, zabawny, lekki ton, a całość pozbawiono częstego dla takich realizacji przynudzania
  • Epizody naprawdę mają sens, ponieważ widz „zarażony” jednym odcinkiem kampanii i jego jakością będzie chciał więcej, także dlatego, iż przyjęto odpowiedni format czasowy filmów. Filmy są na tyle krótkie, by obejrzeć je w całości i na tyle długie, by zawrzeć w nich kwintesencje oraz zarzucić na widza „haczyk”
  • Rozłożenie kampanii na wiele intensywnych akcentów w ciągu całego roku jej trwania korzystnie wpływa na budowanie wizerunku i zapamiętywalność kluczowych komunikatów. Widać, że akcja żyje swoim życiem, że powstał na nią jakiś szerszy, pojemny pomysł
  • Koniec końców, całość jest bardzo przystępna dzisiejszemu internetowemu widzowi, nietolerującemu nudy i przewidywalności, szukającemu czegoś, co zwróci jego uwagę swoją oryginalnością.

Szukacie klucza do zawłaszczenia uwagi widzów w internecie na dłużej, a może inspiracji, przedstawiającej składniki ciekawej, długofalowej promocji miejsca? Znajdziecie je w tej kampanii. Zatem, jeśli ktoś spyta Was o przykład nowoczesnej kampanii wizerunkowej miejsca, pozycjonującej je w świadomości ludzi na dłużej, możecie odpowiedzieć: Holandia. Oni zrobili to naprawdę cool!

Polecam również oficjalną stronę kampanii na Tumblr (link poniżej), którą umieściłem również w moim zestawieniu Najlepszych przykładów wykorzystania tego medium w komunikacji marketingowej.

Zdjęcia: http://hollandcool.tumblr.com/

Polityka prywatności

Strona wykorzystuje pliki cookies w celach wyłącznie statystycznych. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies.

Kontakt