Newsletter

Zostaw adres e-mail, aby śledzić najważniejsze trendy.

Internet15 marca 2013

Trend: Random Act of Kindness

Social trend

Rzecz jasna, nic w tym złego, że dla wielu Random Act of Kindness = życzliwość. Punktów wspólnych między tymi dwoma pojęciami jest bardzo dużo. Jednak, jeśli o RAoK rozpisuje się serwis Trendwatching.com (także w ujęciu biznesowym, ale ten rodzaj „dobroci” jest dla mnie dziwnie mniej naturalny), który w głównej mierze zajmuje się wyszukiwaniem i omawianiem nowych trendów, to w tym RAoK jest chyba coś więcej, niż tylko znana nam wszystkim ludzka życzliwość.
RAoK slideshare

W związku z rosnącą popularnością tego trendu, postanowiłem go troszkę przybliżyć. Jak wspomniałem wcześniej, w Polsce na chwilę obecną nie mało słychać o przypadkach spontanicznej dobroci, które odpowiednio nagłośnione stałyby się wzorem do naśladowania. A szkoda. Bo nawet z badań (o tym w prezentacji) wynika, że postawa RAoK wpływa pozytywnie na nasze życie

Nie do końca wiedziałem, w jaki sposób przedstawić przypadki RAoK, które zwróciły moją uwagę. W końcu wybór padł na Slideshare, z którego ostatnio rzadziej korzystam, a który jest bardzo interesującą platformą dzielenia się większymi publikacjami.

Głośno myśląc… Przez chwilę pomyślałem, że bardzo chciałbym, aby o RAoK w Polsce było głośniej, bo nie ukrywam, że jestem bardzo dużym fanem postaw, o których więcej poniżej. I nie chodzi mi o celebrytów, to zupełnie inna półka postaw, a w prezentacji występują „gościnnie”. Prezentacja powstała na zasadach licencji Creative Commons. Korzystajcie do woli, pamiętając o uwzględnieniu autora lub choćby nazwy bloga :)

  • Świetne! Przypomina mi prezentację Shawna Achora – http://www.ted.com/talks/shawn_achor_the_happy_secret_to_better_work.html – też warta uwagi :)

    • Dzięki za inspirację. Przyznam, że nie widziałem tego wystąpienia wcześniej, ale mam zamiar nadrobić zaległość :)

  • Zaskakujące zestawienie. Myślałam, że pokażesz marki. A tu mamy ludzi. Daje do myślenia.

    Przy okazji – to widziałeś: http://www.youtube.com/watch?v=c_q4BeKCqwU?

    N.

  • @Natalia, no właśnie firmy zostawiłem sobie na później. Głównie dlatego, że w Polsce tego rodzaju działania nadal są bardziej pojmowane jako działanie/trend „Free Love”, niż właśnie RAoK w wykonaniu firm.

    Ale przygotowuję też kilka case’ów w tym zakresie, szukam, śledzę. Cieszę się, że udało mi się zaskoczyć :)

  • Pingback: BLOGOŚWIAT | 15 marzec – aktualizacja()

  • Pingback: Limity karmią wyobraźnię (jP #61) | jestKultura.pl()

  • Chwała Ci, że napisałeś o tym. Dostałem takiego kopa motywacyjnego, żeby zrobić coś super, coś, co przyprawi obcą mi osobę o uśmiech. Wchodzę w to. Pełną gębą. Dosłownie.

    • @Marcin, wielkie dzięki za ten komentarz. To dla mnie również solidny „kopniak”. Jeśli moja prezentacja do czegoś Cię zainspirowała, to cieszę się podwójnie! :)

      • Maciek, po prostu Maciek. Żaden tam ze mnie Marcin ;) .
        Dobrze zrozumiałem, żeby wykorzystać RAoK do promocji marki? Jeśli tak, to już chyba nie będzie Random Acts of Kindness w pierwotnym rozumieniu tej inicjatywny. Możesz to rozjaśnić?

        • Przepraszam za pomyłkę w imieniu Maćku. Moja prezentacja dotyczyła postaw ludzi, bo w te wierzę najbardziej, jeśli chodzi o ich wiarygodność, spontaniczność i naturalność. Właśnie nie namawiam do wykorzystywania RAoK przez firmy, ponieważ… nie wydaje mi się, by mogło to być naturalne. Byłoby takim, gdyby, załóżmy, firma zrobiła gest życzliwości względem kogoś, ale nie zrobiła z tego akcji PR, wręcz uciekałaby od informacji, że to ona za tym stoi. Ale która firma podjęłaby się takiego działania na większą skalę? :) Znacznie częstsze wśród firm jest wykorzystywanie trendu „Free Love”, który zakłada obdarowywanie przypadkowych ludzi produktem w nietypowym miejscu i z zaskoczenia. Ale to oczywiście nie jest już RAoK, a typowe działanie wizerunkowe, często mylone z RAoK.

  • Pingback: Pomagaj i chudnij – mobilna aplikacja PCK()

  • Pingback: Trend: Random Acts of Kindness | Czas Zmierzchu()

  • Pingback: Trend: Random Acts of Kindness | Czas Zmierzchu()

  • Pingback: Yes, They Cannes! Can You? | Mediafeed()

  • Pingback: Pomagaj i chudnij – mobilna aplikacja PCK | hatalska()

Polityka prywatności

Strona wykorzystuje pliki cookies w celach wyłącznie statystycznych. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies.